logo

Maxinieuws - interview coca-cola

Share

2021/04/23

In editie 1 van onze nieuwsbrief "MAXINIEUWS" interviewden we Reliability Engineer Gerrit Clement. Coca-Cola is al enkele jaren een van onze tevreden klanten in Oost-Vlaanderen. Er zijn zowel medewerkers van onze afdeling Technix als Xellent aan de slag. Wij waren nieuwsgierig hoe zij de samenwerking ervaren. Het resultaat van ons interview lees je hier.

Gerrit Clement is Reliability Engineer bij Coca-Cola. De vestiging in Gent doet zowel beroep op techniekers als bedienden van Xellent. We vroegen hem een woordje uitleg omtrent onze samenwerking van de afgelopen jaren.

 

 

Coca-Cola is een welgekend bedrijf, een grote speler op wereldniveau. Wat is de activiteit van deze vestiging in Gent?

De site in Gent omvat zowel een productievestiging als een distributiecenter. We produceren hier ongeveer 50 miljoen kisten verdeeld over onze 7 productielijnen.

 

Wat is uw functie binnen het bedrijf?

Sinds een jaar werk ik als Reliability Engineer op één van onze nieuwe CAN-lijnen. In deze functie probeer ik door optimalisatie van het productieproces en onze onderhoudsplannen een hogere efficiëntie van de productielijn te realiseren. De voorbije jaren had ik een gelijkaardige functie op andere productielijnen alsook binnen de afdeling Utilities.

 

Hoe hebt u Maxicon leren kennen?

Jullie CEO Emmanuel Bekaert heeft in het begin van zijn professionele carrière nog vaak zelf technische ondersteuning gegeven tijdens grote onderhoudswerken op onze productielijnen. Hij was binnen ons bedrijf dus geen onbekende en na de oprichting van Maxicon kruisten onze wegen elkaar opnieuw wat leidde tot de huidige samenwerking.

 

Op welk gebied kan Maxicon voor Coca-Cola een meerwaarde bieden?

Maxicon slaagt er in ons de technische profielen aan te rijken die wij als bedrijf heel moeilijk zelf kunnen aantrekken in vast dienstverband. Ook voor opdrachten met een beperkte looptijd bieden jullie ons een flexibele oplossing.

 

Hoe verloopt de samenwerking met onze medewerker(s) op de werkvloer?

De samenwerking verloopt eigenlijk heel goed. Tijdens het selectieproces worden de wensen en verwachtingen op elkaar afgestemd zodat we telkens vanop een goede basis kunnen starten. Op regelmatige basis zijn er dan evaluatiemomenten zowel met interne verantwoordelijken als met Maxicon. 

 

Hoe zou u de samenwerking met Maxicon omschrijven?

De afgelopen jaren hebben we frequent beroep gedaan op Maxicon om ons van de juiste profielen te voorzien. Wij voeren daarin altijd een heel open communicatie wat dan ook vaak tot een goede invulling van de vacature leidt.


Welke voor- en nadelen zijn volgens u verbonden aan projectmatige technische ondersteuning?

De flexibiliteit om op korte termijn een profiel aan te trekken met de juiste competenties voor een welbepaalde opdracht is een heel groot voordeel.Dat de mensen niet vertrouwd zijn met de processen, systemen en cultuur van ons bedrijf kan voor korte opdrachten wel nadelig zijn.

 

 

Ook interesse om aan de slag te gaan bij deze wereldspeler? Het kan! We hebben een vacature als Storingstechnieker weekend + nacht. Iets voor jou? Solliciteer via jobs@maxicon.be of online via de vacature.

Roeselare HQ

Onledebeekstraat 15
8800 Roeselare

051 79 20 20
info@maxicon.be

Gent

Proeftuinstraat 48
9000 Gent

09 230 08 80
info@maxicon.be

Oudsbergen

Industrieweg-Noord 1195A
3660 Oudsbergen

089 82 10 10
info@maxicon.be

Antwerpen

Frankrijklei 5
2000 Antwerpen

0474 835 775
info@maxicon.be

BE 0642.741.301
Maxicon Retail bv BE0692.747.274 - Maxicon Skills bv BE0789.941.967